Tuesday 18 November 2014

Cita-cita


Bicara tentang cita-cita. aku tahu semua orang mempunyai cita-cita. even anak aku yang sulung 5 tahun dan adik dia yang 3 tahun pun ada cita-cita. cita-cita mereka hendak menjadi polis, bomba, lori sampah dan sebagainya. kerana apa? sebab di sekeliling mereka terdapat semua perkara atau perkerjaan tersebut. aku juga mempunyai cita-cita sejak kecil. aku ingin menjadi mekanik. tetapi tidak disenangi  oleh cikgu. oleh itu aku ingin menjadi doktor. duk sekolah kg, ada hati nk jadi doktor. ada jugak hati nk jadi pegawai polis (lembik pun nk jadi pegawai polis). buang masa aku. 




after spm aku sambung belajar sains komputer. aku belajar buat software. sains komputer pada zaman tu, sangat popular. semua universiti offer. after 3 years, sains komputer menjadi tepu di pasara kerja. maka bergelimpangan la senior-senior aku yang mmpunyai kelulusan itu duk sahaja, kerja di stesen minyak, kerja jurujual kereta, jadi cikgu, jadi pensyarah dan banyk lagi. hahahah bukan senang nk senang beb :)

nk cerita semua jenuh kayuh. aku ceritakan apa cita-cita aku. banyak benda yang tidak setel.

No comments:

Post a Comment